• Ivan M Lazović, Laboratorija za termotehniku i energetiku, Institut za nuklearne nauke Vinča, Univerzitet u Beogradu, Srbija
  • Žarko M. Stevanović, Laboratorija za termotehniku i energetiku, Institut za nuklearne nauke Vinča, Univerzitet u Beogradu, Srbija
  • Valentina M Turanjanin, Laboratorija za termotehniku i energetiku, Institut za nuklearne nauke Vinča, Univerzitet u Beogradu, Srbija
  • Sandra P. Stefanović, Laboratorija za termotehniku i energetiku, Institut za nuklearne nauke Vinča, Univerzitet u Beogradu, Srbija
  • Marija M Živković, Laboratorija za termotehniku i energetiku, Institut za nuklearne nauke Vinča, Univerzitet u Beogradu, Srbija

Karakteristike energetskog omotača zgrade i unutrašnjeg kvaliteta vazduha Istraživanje u zgradi osnovne škole „Ljubica Radosavljević - Nada” u Zaječaru

  • Nedovoljno provetrene učionice imaju negativan uticaj na zdravlje dece i nastavnog osoblja. Škole u Srbiji, u većini slučajeva prirodno su ventilisane. Ispitivanjem kvaliteta vazduha u učionicama, uzimajući u obzir broj prisutne dece, utvrđuje se nivo zagađenja vazduha, nakon čega je moguće sprovođenje korektivnih mera. U ovom radu su prikazani rezultati merenja energetskih karakteristika omotača zgrade osnovne škole, koja se nalazi u Zaječaru, kao i rezultati parametara kvaliteta unutrašnjeg vazduha. Merenja su rađena tokom perioda grejne sezone i prikazani su rezultati toplotnog fluksa kroz omotač zgrade, tem per a ture, vlažnosti vazduha i koncentracije CO2. Ovi rezultati pokazuju da prosečna koncentracija CO2, na uzorkovanim mestima, često prelazi vrednosti od 1500 ppm u toku nastave, što ukazuje na neadekvatnu ventilaciju. Merenjima je takođe utvrđeno da su energetske karakteristike omotača zgrade škole loše.

  • Ključne reči
  • Stranice
    317 - 325
  • Datum slanja
    02/06/2013
  • Datum revizije
    03/08/2013
  • Datum prihvatanja
    03/20/2013
  • BIBLID
    0350-218X, 38 (2012), 3, 317-325
  • Reference
    • Antonopoulos, K. A., Kornaki, E. P., Thermal Parameter Components of Building Envelope, Applied Thermal Engineering, 20 (2000), 13, 1193-1211
    • Hwang, R. L., Shu, W. Y., Building Envelope Regulations on Thermal Comfort in Glass Facade Buildings and Energy-Saving Potential for PMV-Based Comfort Control, Building and Environment, 46 (2011), 4, 824-834
    • Maniogly, G., Yylmaz, Z., Economic Evaluation of the Building Envelope and Operation Period of Heating System in Terms of Thermal Comfort, Energy and Buildings, 38 (2006), 2, 266-272
    • Sadineni, S. B., Madala, S., Boehm, R. F., Passive Building Energy Savings: A Review of Building Envelope Components, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 15 (2011), 8, 3617-3631
    • Clements-Croome, D. J., et al., Ventilation Rates in Schools, Building and Environment, 43 (2008), 3, 362-367
    • Daisey, J. M., Angell, W. J., Apte, M. G., Indoor Air Quality, Ventilation and Health Symptoms: An Analysis of Existing Information, Indoor Air, 13 (2003), 1, 53-64
    • Mendell, M. J., Heath, G. A., Do Indoor Pollutants and Thermal Conditions in Schools Influence Student Performance? A Critical Review of the Literature, Indoor Air, 15 (2005), 1, 27-52
    • ***, Schools Indoor Pollution and Health: Observatory Network in Europe – SINPHHONIE, http:// http://www.sinphonie.eu
    • Blondeau, P., et al., Relationship between Outdoor and Indoor Air Quality in Eight French Schools, Indoor Air, 15 (2005), 1, 2-12
    • Van, W. J. H., Van, Z. S. C., Traffic-Related Air Pollutants: Exposure of Road Users and Populations Living Near Busy Roads, Rev Environ Health, 13 (1998), 1-2, 1-25
    • Goyal, R., Khare, M., Indoor – Outdoor Concentrations of RSPM in Classroom of a Naturally Ventilated School Building Near an Urban Traffic Roadway, Atmospheric Environmet, 43 (2009), 38, 6026-6038
    • ***, Directive 2002/91/EC of the European Parliament and of the Council on the Energy Performance of Buildings, 16 December 2002
    • ***, Pravilnik o energetskoj efikasnosti zgrada, „Sl. glasnik RS”, br. 61/2011
Kako citirati ovaj rad?
Dodatne reference o radu
Gornji linkovi su isključivo informativnog karaktera i postoji mogućnost da sadrže pogrešne ili nepotpune informacije.