Matematičko modeliranje i optimizacija velikih instalacija na termoelektranama
-
U Institutu za energetske sisteme 'Melentijev' razvijen je softverski paket, tj. sistem računarskog generisanja programa. Ovaj sistem generiše matematički model termičkih instalacija iz jednostavnijih modela njegovih elemenata i tehnoloških linkova između njih. Generisani matematički model može formirati deo modela veće instalacije. Prema tome, postaje moguće da se na taj način konstruišu matematički modeli termoelektrana i energetskih sistema. Paket takođe služi za optimizaciju parametara pomenutih modela korišćenjem posebnog algoritma za nelinearnu optimizaciju. Radni uslovi kogenerativnih postrojenja su optimizovani konstruisanim softverskim paketom koji se zasniva na računarskoj konstrukciji programa. On dozvoljava distribuciju toplotnih i električnih opterećenja među instalacijama unutar postrojenja zavisno od raznih kriterijuma optimizacije. Pored toga, paket identifikuje koeficijente matematičkih modela osnovnih instalacija postrojenja pomoću rezultata merenja parametara karakterističnih za njihovo funkcionisanje. Efikasnost softverskog paketa je testirana na nekim kogenerativnim postrojenjima u regionu Irkutska.
-
Ključne reči
-
Stranice47 - 54
-
Datum slanja02/20/2010
-
Datum prihvatanja03/08/2010
-
UDC621.311.22:517.957
-
BIBLID0350-218X, 36 (2010), 1, 47-54
-
Reference
- Kler, A.M., Mai, V.A., Skripkin, S.K. (1992) A system for computer: Based creation of static and dynamic mathematical models of thermal power plants. u: International forum expert systems and computer simulation in energy engineering, proceedings, Erlangen, Germany, 22-4-1-22-4-3
- Kler, A.M., Maximov, A.S., Stepanova, E.L., i dr. (2009) Optimizing the operating modes of cogeneration stations taking actual state of main equipment into account. Thermal Engineering, 56, 6, 500-505
- Kler, A.M., Maximov, A.S., Stepanova, E.L. (2006) High-speed mathematical models of cogeneration steam turbines: Optimization of operation in heat and power plants. Thermophysics and Aeromechanics, 13 (2006), 1, 143-150